fredag 10 juni 2011

Wrap rage

Wrap rage: Den nya så kallade folksjukdomen som kan orsaka omfattande personskador. En person som lider av wrap rage känner hat och ilska när denne ska öppna ett paket eller förpackning, personen i fråga kan frustrerat börja försöka slita upp paketet eller förpackningen med bara händerna eller använda diverse närliggande tillhygge. Det är här personskadorna uppstår, då diverse närliggande tillhygge inte alltid är särskilt lämpligt. Detta fenomen har blivit allt vanligare i dagens förpackningssamhälle då förpackningar blir allt vanligare. - När jag hörde om det här på radio höll jag på att dö av skratt och insåg att det här faktiskt var något jag själv led av. I synnerhet när jag ska öppna kartonger som är tejpade med pakettejp, av någon anledning måste jag använda händerna i första hand och försöker slita upp paketet. Funkar inte det tar jag till något bra tillhygge som råkar ligga i närheten, vilket kan vara en skruvmejsel, gaffel, sax, kniv, hammare och för min del så är nog det absolut vanligaste tillhygget en kulspetspenna. Jag kan bli så arg och frustrerad att jag slår på paketet, i synnerhet när jag ska öppna DVD-skivor, CD-skivor eller annat som är förpackade i sån där otäck plast. Helt friskt, va?

Om wrap rage

Inga kommentarer: