onsdag 25 februari 2009

Livets mysterier


Nu när jag sitter här, på förbättringsvägarna efter en svit med 39,8 graders feber (ja, jag avsäger mig min übermenschentitel eftersom jag uppenbarligen inte förtjänar den), är det inte alltför lätt att roa sig. TV-tablån är i mina ögon undermålig. Så vad gör man om inte sätta igång och försöka lösa livets sju största mysterier?

Varför dansar Ellen DeGeneres i början på varje show när hon uppenbarligen inte kan? Det ser ju bara för jvligt ut!

Vem är det som bankar i källaren? Är det Bosse månne?

Varför kommer en olycka sällan ensam? Misery loves company?

Var tar alla lägenheter vägen när man letar efter dem? Jag skulle tippa på att det har något med att göra att jag aldrig följer mainstream, vilket innebär att när jag vill flytta vill ingen annan det.

Var kommer allt slem ifrån?

Varför smakar kaffe så äckligt men luktar så gott när man är sjuk?

Varför blir alltid mina husdjur så korkade? Är det en biverkning av att leva tillsammans med ett geni som jag?

Varför blir man tröttare av att sova för mycket?

Nu ska jag bara lösa dem också. Återkommer.

Inga kommentarer: