onsdag 11 mars 2009

En bloggares blogg

Satt och läste igenom mina gamla bloggartiklar, det är ju snart ett år sedan jag började blogga så det finns en del läsning. Jag blev nästan chockad av insikten om hur rolig jag är. Jag begriper inte varför jag inte har fler än 70 läsare om dagen. Fast i morse på Nyhetsmorgon diskuterades bloggar och då skulle man visst räkna läsarna veckovis. Då har jag cirka 560 läsare av bloggen. Troligt. BlondinBella kan ju slänga sig i väggen med sina 600 000 tusen läsare. Fast man skulle visst blogga om smink och mode om man ville attrahera läsare. Fröken Gynning var mycket upprörd över att folk var mer intresserade av hennes nya läppglans än hennes tråkiga innersta tankar. Förvånansvärt.

Eftersom jag inte är någon modeikon på något sätt antar jag att ingen bryr sig om att jag köpt tre par nya skor den här månaden. Inte för jag bryr mig så mycket om vad folk bryr sig om. Jag bloggar för att jag tycker jag är rolig och är så pass omtänksam att jag delar med mig av min humor till mina högt älskade medmänniskor.

Vissa bloggar är ju oerhört tråkiga. Fråga mig inte varför jag läser dem, jag har inget svar på det än. Det kan vara för att jag ska kunna sitta och beklaga mig över deras fruktansvärt tråkiga bloggar. Att läsa kändisbloggar å andra sidan skulle aldrig komma mig för. I min värld är det straffbart att gynna bloggare som Rosing, Gynning och BlondinBella. Dessutom roar det mig att tjuvläsa bloggar, roliga som tråkiga.

Tyvärr uppdateras de bästa bloggarna alldeles för sällan. Ju mer sällan en blogg uppdateras, desto mer intressant blir den. Därför funderar jag på att blogga mer sporadiskt, bara för att attrahera fler läsare

2 kommentarer:

Fredde sa...

Blogga sporadiskt e min idé,ge fan i den!

Fredde sa...

Tråkiga eller roliga bloggar?! Min e varken eller...