onsdag 25 mars 2009

Odiskutabelt värdelös


Visserligen älskar jag mitt jobb, men det är inte anledningen till att jag skrattar på vägen dit klockan halv åtta på morgonen. Det skulle kunna vara ett tecken på galenskap – vilket jag kanske inte heller kan förneka – men den egentliga anledningen är installationen i vaktkuren utanför anstalten. Nu brukar jag i regel vara väldigt arg på dessa installationer, men den här omgången kör den musik av vår största sämsta ”kändis” någonsin: David Hasselhoff. Bara tanken av honom får mig att garva. Han har verkligen ALLT som en kändis inte bör ha; han är ful, han har varit med i Baywatch, hans musik är totales värdelös och till råga på allt är han riktigt korkad. Det går bara att hata honom så mycket att man älskar att hata honom. Det är nog kanske inte så mycket hat egentligen, jag tycker nog snarare synd om honom – fast jag tycker inte så synd om honom att jag inte kan skratta åt honom.

I övrigt hatar jag konstinstallationerna i vaktkuren.

3 kommentarer:

Pipkannan sa...

Upprörande, nu blev jag ju tvungen att skriva ett inlägg bara för att försvara mina källor ju, va besvärlig man kan vara då.. =P

Emma sa...

Att kommentera andras bloggar bara för att hänvisa till sin egen är faktiskt lite spamvarning :P Fast din blogg kanske var direkt relaterad till mitt inlägg om saker som var totalt värdelösa?

För övrigt är jag besvärlig till naturen, det vet du.

... sa...

Jo tack, den nyheten har inte gått spårlöst förbi..
Intressant att en bild på the Hoff och en bild på Emma i änglavingar dyker upp när man gör ett bildsök på google med texten "finlandsuger".