måndag 23 maj 2011

Royalist - javisst!


Aka LÅT MIN KUNG VARA!

Medieuppbådet kring kungafamiljen som råder för tillfället är överdrivet, löjligt och alldeles fantastiskt onödigt. Jag kan säga att jag i stort sett tagit för givet att kungen någon gång i sitt liv varit på strippklubb. Han är ju kung. Klart man går på strippklubb då? Vanliga Svenssons gör det, varför skulle inte kungar göra det? I vems värld är det svenska kungahuset så glorifierad att vi tror att det är ett gäng helgon som sitter på tronen? Inte i min i alla fall. Och jag gillar svenska kungahuset ändå. I min värld är det ingen som skakas om av dessa "skandaler" som för övrigt bör tas med en nypa salt. Det är ett gäng galningar som skriver böcker för att de vill tjäna pengar och gör smulor till brödlimpor och deras polare journalisterna hänger på. Och Aftonbladet och Expressen publicerar det. Och TV4 visar det på sina nyheter.

Under tiden sitter svenska folket där hemma och skruvar obekvämt på sig och bara väntar på att mediamobben ska ge upp och hitta något annat att hetsa kring. Det känns bara olustigt att det ska göras en så stor sak av det hela. - Vänstern sitter väl naturligtvis och jublar och inbillar sig att de fått vatten på sin kvarn.

Men i min värld är kungen bäst, klockren och urskön, det kvittar om Camilla Henemark varit hans älskarinna eller om han varit på porrklubb. Jag gillar hans person och hans professionalitet, det han gör, det han gjort och det han kan. Det han gör i hemlighet kan få förbli hemlighet. Allt behöver inte alltid föras fram i ljuset.

Låt kungahuset vara i fred.

Inga kommentarer: